Nie przegap
Strona główna / Ogólne / Współtwórca sukcesów marketingowych Manchesteru United w Polsce

Współtwórca sukcesów marketingowych Manchesteru United w Polsce

Football Business Conference
Edward Freedman, jedna z głównych postaci stojących za rozwojem marketingowym słynnego angielskiego klubu Manchester United, będzie gościem specjalnym Międzynarodowej Konferencji II Football Business Conference, która odbędzie się 2 kwietnia 2009 r. w Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie.

Edward Freedman jest uważany za czołowego eksperta ds. kreowania wartości dla marek sportu, mediów i rozrywki. Jest rozpoznawany w międzynarodowym środowisku nie tylko jako motor napędowy komercyjnego sukcesu Manchesteru United, ale także jako jeden z kluczowych architektów rozwoju angielskiej Premier League.

W latach 1992-1998 był Dyrektorem Zarządzającym Działu Merchandisingu Manchesteru United i przekształcił działania klubu, podnosząc wartość obrotów z merchandisingu z 1,2 miliona funtów do 28 milionów funtów. Business Week określił go mianem „Marketingowego geniuszu Manchesteru United”, a The Economist „Guru piłkarskiej sprzedaży”.

Edward Freedman

Edward Freedman

Freedman współpracował jako konsultant z takimi klubami, jak: Real Madryt, AS Roma, Athletic Bilbao, Leeds United, Tottenham Hotspur, Hibernian i Bologna, a także przedsiębiorstwami: AT Kearney i Pricewaterhouse Coopers. Doradzał również mediom w zakresie sportu i sprzedaży, w tym Channel 4, Channel 5 oraz Videonetworks (obecnie Tiscali).

Podczas Międzynarodowej Konferencji Biznesu Piłkarskiego „II Football Business Conference” Freedman wygłosi prelekcję dotyczącą najlepszych praktyk w zakresie merchandisingu w angielskiej Premier League. Druga edycja wydarzenia skupi w Centrum Olimpijskim PKOl czołowych przedstawicieli biznesu piłkarskiego z Polski i zagranicy. Wśród prelegentów znajdują się również między innymi: Patrick Gasser (Europejska Federacja Piłkarska – UEFA), Andrea Gaudenzi (Dyrektor ds. Międzynarodowego Marketingu Sprotowego Bwin.com), Martin Pohl (Dyrektor ds. Hospitality, Hertha Berlin) oraz Marcel Cordes (Dyrektor Zarządzający niemieckiej agencji Sport und Markt). Szczegółowe informacje o wydarzeniu dostępne są na stronie internetowej www.fbc.ag.

Współtwórca sukcesów marketingowych Manchesteru United w Polsce

Edward Freedman a Manchester United

Martin Edwards twierdzi, że Edward Freedman był najważniejszym wzmocnieniem Manchesteru United w 1992 roku. Edward dzięki swoim działaniom zwiększył wpływy ze sprzedaży gadżetów z 1.2 mln funtów do 28mln funtów! Podczas rządów Freedmana Manchester United stał się najpotężniejszą piłkarską marką świata.

Relację z konferencji będziecie mogli przeczytać na Redlogu już 2 – 3 kwietnia!

Przewiń na górę strony