Nie przegap
Strona główna / Najlepsze reklamy piłkarskie (krótka) część 3

Najlepsze reklamy piłkarskie (krótka) część 3


Dwa lata temu Radzio opublikował na Redlogu zbiór ciekawych reklam piłkarskich. Od tego czasu specjaliści od marketingu zatroszczyli się o to, aby konsumenci mieli co oglądać podczas przerw w transmisji ważnych wydarzeń sportowych.

Zestawienie przygotowane przez Radzia możecie obejrzeć pod adresami poniżej:
» Najlepsze reklamy piłkarskie część 1
» Najlepsze reklamy piłkarskie część 2

» Chcesz opublikować swój tekst na Redlogu? Wyślij go nam!

Ja na pierwszy ogień zaprezentuję Wam kampanię przygotowaną przez Pumę z okazji Walentynek. Muszę przyznać, że pomysł i wykonanie zasługuje na wspomnienie. Specjalnie dla tej kampanii powstała strona internetowa: http://www.pumahardchorus.com/

Kilka tygodni temu bukmacherzy zainteresowali się Manchesterem United i stworzyli całkiem niezły klip z przymrużeniem oka (według niektórych Rooney dawał fory ;-))

Jednak najlepsze zostawiłem sobie na koniec – prawdziwie epickie dzieło panów od… Heinekena. Jesienią 2009 roku Heineken przygotował dla futbolowych fanów we Włoszech dość niezwykłą niespodziankę. Zbliżał się jeden z najważniejszych meczów sezonu Real Madryt vs. AC Milan, gdy wynajęta na potrzeby tej akcji grupa osób zaczęła zastawiać pułapkę na piłkarskich kibiców AC Milan. Atrakcyjne dziewczyny namawiały swoich chłopaków, profesorowie kazali swoim studentom, a szefowie niedwuznacznie sugerowali swoim podwładnym, że w dniu meczu powinni się udać na koncert muzyki klasycznej do filharmonii… 21 października aż 1136 ofiar tego perfidnego spisku z bólem serca zrezygnowało z oglądania meczu ukochanej drużyny i wybrało się do filharmonii na koncert…

Po 15 minutach nudnego występu kwartetu smyczkowego kibice z radością odkryli, że zostali wrobieni. Na wielkim ekranie zobaczyli znany im dobrze slogan Heinekena: Are you still with us? A zaraz potem rozpoczęła się transmisja meczu. Ten niezwykły pomysł, nazywany Scherzo Auditorium, uzyskał spore publicity, ponieważ był transmitowany na żywo przez stację Sky Sports. Następnego dnia news o zasadzce Heinekena obiegł wszystkie serwisy informacyjne we Włoszech, co zapewniło dotarcie do ponad 10 milionów osób.

To doskonale obrazuje mechanizm, gdzie niewielka akcja, której oryginalny target to około 1000 osób, dzięki atrakcyjnemu dla mediów tematowi zyskuje niebywały wprost zasięg bez dodatkowych kosztów. Akcja ta jest również niezwykle spójna z rozpoczętą kilka miesięcy wcześniej we Włoszech kampanią telewizyjną prowadzoną pod hasłem Made to Entertain, gdzie piwo Heineken pozycjonowane jest jako marka towarzysząca kibicom podczas największych sportowych emocji.

PS – to mój pierwszy „tekst” na Redlogu. W końcu się przełamałem – WY też tak możecie! Redakcja nie gryzie ;-)

autor: manfan

Przewiń na górę strony